Gabinet Psychologiczny

Oferowana pomoc

W czym mogę Ci pomóc?

Zakres oferowanej pomocy

Oferuję terapię i konsultacje w następujących problemach emocjonalnych:

• nerwice (lęki, fobie, natręctwa)
  • dolegliwości psychosomatyczne (nawracające, uciążliwe dolegliwości nie mające przyczyny medycznej)

Bardzo często problemy psychiczne, wewnętrzne konflikty, nierozwiązane sprawy i stłumione emocje objawiają się somatycznie, czyli w postaci różnych dolegliwości. Najczęściej są to uporczywe bóle głowy, bóle kręgosłupa, bardzo duży spadek energii, ospałość lub niemożność spania, dolegliwości jelitowo żołądkowe, zaburzenia jedzenia, kołatania serca i wiele innych. Wiele osób latami diagnozuje choroby bez powodzenia usiłując znieść objawy. Jeśli ma miejsce taka sytuacja, warto skonsultować się z psychologiem.

• depresja, przewlekły smutek, wycofanie z aktywności, poczucie bycia nieszczęśliwym mimo, iż nie ma ku temu wyraźnych powodów.

Jeśli od jakiegoś czasu zmieniło się zachowanie człowieka, odczuwa ciągły smutek i przygnębienie, pojawiły się stany lękowe, poczucie winy, spadek lub wzrost masy ciała, zburzenia snu, wycofanie z aktywności warto się skonsultować, czy nie rozwija się depresja. Mimo nadużywania tego pojęcia nie jest to zwykły „dołek” psychiczny, to poważna choroba wymagająca leczenia. W przypadku jej podejrzenia zazwyczaj proszę o konsultację lekarską.

• trudności w relacjach społecznych, kłopoty z nawiązywaniem i utrzymywaniem kontaktów, nieśmiałość, samotność, poczucie niezrozumienia
  • zaburzenia jedzenia, głównie bulimia, kompulsywne objadanie się, obsesyjne myśli na tle swej wagi i ciągłe jej pilnowanie.
  • konflikty, agresja, problemy z komunikowaniem się z ludźmi
  • problemy z określaniem, realizowaniem celów życiowych i z motywacją do działań
  • próby samobójcze
  • zaburzenia tożsamości
  • problemy w relacjach rodzinnych, kłopoty w kontaktach z rodzicami, dziećmi, współmałżonkiem, szefem i współpracownikami oraz innymi ważnymi osobami
  • doświadczenia traumatyczne
  • wypalenie zawodowe

Najczęściej człowiek rozpoznaje u siebie kilka problemów z tej listy jednocześnie. To naturalne, konstelacja objawów u każdego człowieka jest indywidualna.

Być może dotknęły Państwa inne problemy osobiste  – proponuję napisać maila i spytać, czy możliwa jest pomoc w moim gabinecie.

Nie zajmuję się uzależnieniami od alkoholu i narkotyków.